Audi urmeaza sa-si extinda gama de vehicule electrice e-tron prin adaugarea noului model, A6 e-tron, o limuzina rafinata dotata cu ultima tehnologie dezvoltata de brandul german. Audi a afirmat ca isi propune sa ofere o autonomie de peste 650 km dupa o singura incarcare. A6 e-tron este alimentat de doua motoare electrice care actioneaza pe fiecare axa, oferind tractiune integrala. De asemenea, va fi echipat standard cu capacitate de incarcare rapida DC, permitand incarcarea bateriei de la 5% la 80% in doar 25 de minute.
Spre deosebire de limuzina Audi A6 cu motor diesel, A6 e-tron dispune de un hayon mascat in linia inclinata a acoperisului din spate, care ar trebui sa ofere cumparatorilor un spatiu de incarcare generos asemanator cu cel din actualul Audi A7. Audi nu a dezvaluit inca detalii despre interiorul A6 e-tron, dar se asteapta ca acesta sa dispuna de un set complet de functii de infotainment, materiale luxoase si suficient spatiu interior pentru ca patru adulti sa calatoreasca confortabil.
Audi a lansat versiunea de productie a lui A6 e-tron in 2022, iar aceasta a devenit disponibila pentru vanzare anul acesta.
Exterior
Daca sedanul A6 obisnuit de la Audi este deseori subestimat, noul sedan Audi A6 e-tron cu exteriorul sau mult mai expresiv nu poate fi trecut cu vederea. Imaginile deja aparute pe internet cu A6 e-tron arata ca designul conceptului original nu a fost pastrat in intregime.
Conceptul avea o caroserie de tip Sportback, iar linia acoperisului inclinat este inca vizibila in imaginile aparute pe internet. Desi conceptul dispunea de faruri LED matrix futuriste pe ambele parti ale grilei Singleframe inchise, modelul surprins avea un design al farurilor divizat care nu este la fel de impresionant.
A6 e-tron de la Audi a obtinut un coeficient de frecare de 0,22, iar aspectul sau este la fel de sofisticat precum sugereaza aceasta valoare. Liniile netede si compacte duc spre partea din spate agresiva a masinii. Acolo, exista o banda de stopuri cu elemente OLED care inconjoara caroseria, intrerupta doar de un logo Audi iluminat. Cu toate acestea, A6 e-tron din teste a fost camuflat in asa masura incat nu putem vedea in totalitate cat de mult din aspectul prototipului sau se va regasi in productia finala.
Suprafetele frontale scurte si rotile de 22 de inci din conceptul original ar trebui sa fie pastrate in productie, dar oglinzile exterioare virtuale bazate pe camera vor fi inlocuite cu oglinzi conventionale.
Interior
Brandul Audi, a fost destul de rezervat in ceea ce priveste designul interior al modelului lor Audi A6 e-tron, prezentand doar doua schite ale acestuia in momentul lansarii conceptului. Din aceste schite putem observa ca interiorul va fi extrem de minimalist, fara comenzi fizice in afara celor pentru geamuri.
Desi aceasta abordare minimalista este asemanatoare cu cea a Tesla, se asteapta ca Audi A6 e-tron sa dispuna de materiale de inalta calitate, unul dintre aspectele distinctive ale marcii.
Modelul va fi echipat cu un afisaj digital pentru sofer si un ecran central mai mare, iar schitele sugereaza un interior cu doua tonuri, cu o sectiune inferioara de culoare gri si una superioara de culoare neagra, separate de o banda de lemn pe bord. In imaginile aparute deja pe internet, se observa un ecran de afisare care este proeminent si pare aproape patrat.
Desi se asteapta ca modelul sa aiba un sistem de control al climei cu mai multe zone, Audi afirma ca vopseaua speciala reflecta un procent ridicat din radiatia termica a soarelui, astfel incat ocupantii sa nu aiba nevoie de aer conditionat in multe situatii pentru a se simti confortabil.
Se preconizeaza ca scaunele Audi A6 e-tron vor fi acoperite cu piele sintetica si interiorul va oferi mult spatiu pentru picioare atat pentru pasagerul din fata cat si pentru cei de pe bancheta din spate.
Audi A6 e-tron are dimensiuni similare cu cele ale modelului A7 Sportback si va dispune de un hayon unic in spate. Daca va avea un spatiu de depozitare si incarcare similar cu cel al A7-ului, se poate astepta ca acesta sa fie destul de generos, cu o capacitate de aproximativ 705 litri.
Se prevede ca viitorul model Audi va fi echipat cu o baterie mare de 100 kWh, care va oferi o autonomie de pana la 700 km. In plus, vitezele de incarcare sunt remarcabile, ajungand pana la 270 kW. Acest lucru inseamna ca va fi posibil sa incarcati bateria de la zero la 80% in doar 25 de minute sau sa adaugati 300 km de autonomie in doar 10 minute.
Desi specificatiile exacte ale modelului A6 e-tron nu au fost inca confirmate, se estimeaza ca vor exista optiuni cu autonomie mare si tractiune pe rotile din spate, care vor oferi o autonomie de peste 650 km. In acelasi timp, vor fi disponibile si variante cu tractiune integrala de inalta performanta, denumite "quattro".
Se asteapta ca viitoarea versiune a masinii va fi dotata cu doua motoare electrice, unul amplasat in fata si celalalt in spate, ceea ce va oferi tractiune integrala pentru Audi A6. Aceasta configuratie va asigura aproximativ 476 de cai putere, permitand o acceleratie de la 0 la 100 km/h in mai putin de patru secunde.
Se estimeaza ca la lansarea sa in prima jumatate a anului acesta, Audi A6 e-tron va avea un pret de aproximativ 70.000 de euro. Daca doriti sa faceti upgrade la modelul Avant estate, va trebui sa achitati o prima suplimentara de aproximativ 1.000 de euro. Printre principalii sai rivali se vor numara vehicule precum BMW i5 si Mercedes-Benz EQE.
Noul Audi A6 e-tron merita cu siguranta atentia si reprezinta o optiune atractiva pentru cei interesati sa achizitioneze un vehicul electric de lux. Acest model aduce numeroase avantaje care il fac remarcabil in segmentul sau. Autonomia impresionanta de peste 650 km, vitezele de incarcare rapida si performantele de top in combinatie cu tractiunea integrala quattro, asigura o experienta de condus excelenta.
Pasionata de masini, mi-am început cariera ca inginer, ca specialist back-office service si cu atribuții de responsabil garantii. Am avansat în pozitia de Director Executiv al diviziei de închirieri pe termen scurt si lung, pe care am înființat-o si am dezvoltat-o, construind un parc de peste 700 de vehicule.
Echipa BCCH Auto Switzerland oferă clienților consultanța necesară achiziționării unui autovehicul din stocul propriu sau la comandă de oriunde din țările Uniunii Europene.