Acasa Blog Masina anului 2025: Renault 5 invinge BMW in finala
masina anului 2025

Masina anului 2025: Renault 5 invinge BMW in finala

Masini de lux 01/03/2025

Masina anului 2025 marchează un moment istoric pentru Renault, care câștigă pentru a opta oară acest prestigios titlu european, devenind astfel a doua marcă auto din istorie care obține victoria în doi ani consecutivi, după performanța Fiat din 1995-1996. Competiția din acest an a fost una extrem de strânsă, cu 42 de modele noi evaluate de către un juriu format din 60 de jurnaliști din 23 de țări europene, însă doar 7 dintre acestea au ajuns în finală. 

Renault 5 E-Tech a dominat clasamentul cu un impresionant scor de 353 de puncte, depășind cu autoritate pe Kia EV3, care a acumulat 291 de puncte, în timp ce Citroen C3/eC3 a completat podiumul cu 215 puncte. De asemenea, trebuie menționat că Dacia Duster a reușit o performanță notabilă, clasându-se pe locul 4 cu 172 de puncte, fiind primul model al mărcii românești care ajunge în finala acestei competiții.

Renault 5 domină competiția cu 353 puncte

image4

Votul decisiv pentru titlul "Mașina Anului 2025" s-a desfășurat în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles, unde juriul format din 60 de experți auto din 23 de țări și-a exprimat preferințele. 

Procesul de evaluare a fost unul riguros, fiecare membru al juriului având la dispoziție 25 de puncte pentru distribuire, cu posibilitatea de a acorda maximum 10 puncte unui singur model și obligativitatea de a vota cel puțin cinci vehicule dintre finaliște.

Pentru rafinarea impresiilor și stabilirea verdictului final, jurații s-au reunit pe pista belgiană Mettet în perioada 8-9 ianuarie. În urma acestei evaluări comprehensive, Renault 5 E-Tech electric a demonstrat superioritate indiscutabilă, acumulând un total impresionant de 353 de puncte.

Pe poziția secundă s-a clasat Kia EV3, care a obținut 291 de puncte, în timp ce podiumul a fost completat de Citroën C3/e-C3 cu 215 puncte. Dacia Duster, primul model românesc care ajunge vreodată în finala competiției, a ocupat locul patru cu 172 de puncte. 

Următoarele poziții au fost ocupate de Hyundai Inster cu 168 de puncte, Cupra Terramar cu 165 de puncte și Alfa Romeo Junior cu 136 de puncte.

Această victorie marchează al optulea triumf al mărcii Renault în prestigioasa competiție "Car of the Year", continuând seria de succese începută cu Renault 16 în 1966. Anterior, marca franceză a mai câștigat cu modelele Renault 9 (1982), Clio I (1991), Scenic (1997), Megane (2003), Clio III (2006) și Scenic E-Tech electric (2024).

Prin această performanță, Renault demonstrează încă o dată capacitatea sa de inovare și adaptare la cerințele pieței europene. Mai mult, victoria consecutivă din 2024 și 2025 confirmă poziția de lider a mărcii în segmentul vehiculelor electrice. Modelul câștigător va fi disponibil pe piață la un preț competitiv, începând de la aproximativ 25.000 EUR.

Tehnologia revolutionară propulsează Renault în față

image6

Noul Renault 5 E-Tech electric aduce o serie de inovații tehnologice semnificative care au contribuit la victoria sa în competiția "Mașina Anului 2025". Primul aspect notabil este platforma AmpR Small, special concepută pentru vehiculele electrice din segmentul B, care oferă avantaje competitive precum podea plată, ampatament lung de 2,54 metri și un portbagaj generos de 326 litri.

În ceea ce privește sistemul de propulsie, modelul oferă trei variante de putere: 150 CP cu un cuplu de 245 Nm, 120 CP cu 225 Nm și 95 CP cu 215 Nm. Pentru versiunea de top, accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în mai puțin de 8 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 150 km/h.

image5

Autonomia impresionantă este asigurată de două opțiuni de baterii: una de 52 kWh care oferă până la 410 km conform standardului WLTP și alta de 40 kWh cu o autonomie de 300 km. Mai mult, bateriile beneficiază de o arhitectură inovatoare cu module mari, care reduce greutatea cu 20 kg față de generația anterioară.

Un element distinctiv este încărcătorul bidirecțional AC de 11 kW, compatibil cu tehnologiile V2L (vehicle-to-load) și V2G (vehicle-to-grid), care permite mașinii să furnizeze energie înapoi în rețea. Pentru încărcarea rapidă, versiunea de top dispune de o priză DC de 100 kW, care permite încărcarea de la 15% la 80% în doar 30 de minute.

image1

Interiorul beneficiază de sistemul multimedia OpenR Link cu Google încorporat, oferind acces la peste 50 de aplicații și servicii practice. Printre acestea se numără Google Maps cu actualizare în timp real a informațiilor din trafic și un planificator integrat pentru reîncărcările necesare în timpul călătoriilor.

image2

Renault 5 E-Tech electric include, de asemenea, sisteme avansate de asistență la conducere precum controlul adaptiv inteligent al vitezei de croazieră și Active Driver Assist, o tehnologie de pilotare autonomă de nivel 2. În plus, mașina dispune de tehnologii inovatoare pentru situații de urgență, precum Fireman Access și Pyroswitch.

Competitorii rămân in urmă

În timp ce Renault sărbătorește victoria, industria auto europeană se confruntă cu provocări semnificative. Stellantis, unul dintre cei mai mari producători auto, a înregistrat o scădere dramatică pe bursă, pierzând aproape 10 miliarde de dolari din valoarea de piață a indicelui STOXX Auto & Parts. Mai mult, titlurile companiei au scăzut cu aproximativ 38% în acest an, marcând cea mai slabă performanță dintre producătorii auto europeni.

Analiștii de la Citi anticipează că dificultățile din sector vor persista, estimând că o redresare a Stellantis nu pare posibilă până în 2025. Pentru anul în curs, experții prevăd un declin de aproape 14% al câștigurilor, după perioada favorabilă post-pandemie.

Volkswagen, cel mai mare producător auto european, și-a revizuit în scădere previziunile anuale pentru a doua oară în mai puțin de trei luni. În același timp, Mercedes-Benz și BMW au redus estimările anuale, citând cererea redusă din China, cea mai mare piață auto la nivel global.

Kia EV3, principalul competitor al Renault 5, oferă o autonomie impresionantă de până la 605 km (WLTP). Cu tehnologie de încărcare rapidă de 400V, modelul poate atinge 80% din capacitate în doar 29 de minute. De asemenea, poate adăuga 202 km de autonomie în doar 15 minute de încărcare.

Totuși, în ciuda acestor specificații tehnice avansate, Kia EV3 nu a reușit să depășească scorul Renault 5, acumulând 291 de puncte față de cele 353 ale câștigătorului. Rețeaua de încărcare Kia Charge, cu acces la peste 800.000 de puncte în 28 de țări europene, nu a fost suficientă pentru a convinge juriul.

Peugeot, care anterior colaborase cu BMW în dezvoltarea motoarelor mici pe benzină, a rămas în urmă în această competiție. Deși Peugeot 3008 a impresionat prin design și calitatea fabricației, nu a reușit să se califice printre finaliști, marcând un moment dificil pentru producătorul francez.

In final

Victoria Renault 5 în competiția "Mașina Anului 2025" marchează un moment definitoriu pentru industria auto europeană. Scorul impresionant de 353 de puncte demonstrează superioritatea tehnică și inovativă a modelului francez. Platforma AmpR Small, împreună cu sistemele avansate de propulsie și autonomia generoasă, stabilesc noi standarde în segmentul vehiculelor electrice accesibile.

Cu toate acestea, succesul Renault evidențiază și provocările cu care se confruntă competitorii tradiționali. Stellantis, Volkswagen și alți producători majori traversează o perioadă dificilă, marcată de scăderi ale valorii de piață și revizuiri negative ale previziunilor financiare.

Mai mult decât atât, victoria consecutivă a Renault în 2024 și 2025 subliniază capacitatea producătorului francez de a se adapta rapid la cerințele pieței moderne. Prin urmare, această reușită nu reprezintă doar un succes individual, ci și o confirmare a direcției corecte spre electrificare și inovație tehnologică în industria auto europeană.

În esență, Renault 5 E-Tech demonstrează că viitorul mobilității electrice poate combina performanța tehnică cu accesibilitatea, stabilind astfel un nou reper pentru următoarea generație de vehicule electrice europene.

Distribuie articolul:
Sorin Cârstea

Sorin este un profesionist experimentat și pasionat în domeniul vânzărilor și reparațiilor autovehiculelor rutiere, cu peste 35 de ani de experiență în industrie. A deținut poziții de conducere în cadrul unor dealership-uri de renume și a contribuit la dezvoltarea unor proiecte inovatoare în domeniul auto. Acum, Sorin aduce această expertiză și pasiune în cadrul echipei BCCH Group Switzerland, continuând să exceleze în domeniul său.

Categorii

Articole recente

plug in hybrid mercedes benz
Plug-In Hybrid Mercedes-Benz - Top modele PHEV
Citeste mai mult

toyota plug in hybrid
Toyota Plug-In Hybrid - Top modele PHEV
Citeste mai mult

plug in hybrid bmw
BMW Plug-In Hybrid - Cele mai bune modele PHEV
Citeste mai mult

plug in hybrid audi
Plug-In Hybrid Audi: Cele mai bune modele Audi PHEV
Citeste mai mult

Despre noi

BCCH Auto Switzerland
Automobile de lux noi si rulate
Echipa BCCH Auto Switzerland ofera clientilor consultanta necesara achizitionarii unui autovehicul din stocul propriu sau la comanda de oriunde din tarile Uniunii Europene. Angajamentul echipei noastre este acela de a oferi un nivel inalt al calitatii serviciilor si autovehiculelor vandute.
Vezi mașinile din stoc
Urmăriți-ne activitatea:
Copyright © 2025 BCCH Group Switzerland AG. Toate drepturile rezervate.
Optimizare SEO de AI SEO Plus
BCCH Auto Switzerland este o marcă a societății BCCH Group Switzerland AG
Sediu social: Calea Bucureștilor 289 Otopeni, 075100, România
Nr. de înregistrare la Registrul Comerțului J23/4957/2022, CUI RO41848769
Apeleaza
Solicita oferta BCCH
Comanda masina