Geneza BMW - Primii ani
Despre istoria BMW: un acronim pentru Bayerische Motoren Werke AG, BMW a fost fondat in 1916 in München, Germania. Initial, compania s-a specializat pe productia de motoare de avion, stimulata de nevoile Primului Razboi Mondial. Fondatorii, Karl Rapp si Gustav Otto, si-au unit afacerile, Rapp Motorenwerke si Gustav Otto Flugmaschinenfabrik, pentru a forma BMW. Sigla iconica albastra si alba, reprezentand steagul bavarez, a aparut in 1917, ca o dovada a radacinilor regionale puternice ale companiei.
In urma Tratatului de la Versailles din 1919, care a interzis productia de motoare de avion in Germania, BMW a trecut la fabricarea de motociclete si automobile, iar in 1923, compania a introdus prima sa motocicleta, R32, care avea un motor boxer de 500 cmc, marcand inceputul ilustrei linii de motociclete BMW.
In 1928, BMW s-a aventurat in industria automobilelor, achizitionand Fahrzeugfabrik Eisenach, un producator german de autoturisme. Aceasta achizitie a permis BMW sa produca primul sau automobil, Dixi 3/15 DA-1, un model compact care a inregistrat un succes semnificativ. In anii 1930, istoria BMW a continuat cu productia de vehicule de lux si sportive, inclusiv elegantul BMW 327 si emblematicul BMW 328, care a obtinut numeroase victorii in cursele auto europene.
Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, BMW s-a confruntat cu mai multe provocari, fabricile sale fiind desfiintate, iar companiei fiindu-i interzis sa produca vehicule. Cu toate acestea, BMW a persistat si a reluat productia de motociclete in 1948, cu modelul R24. Reintroducerea companiei in productia de automobile a avut loc in 1952 cu BMW 501, o berlina de lux care a consolidat reputatia ca producator de automobile premium.
Anii 1960 au fost martorii aparitiei noii clase din istoria BMW de sedanuri si coupe-uri, printre care si modelul iconic BMW 2002. Aceste vehicule au combinat dinamica de conducere sportiva cu un stil sofisticat, deschizand calea pentru filosofia de design BMW prin excelenta.
Anii 1970 au continuat istoria BMW cu debutul seriilor 3, 5, 6 si 7, care formeaza nucleul gamei actuale BMW, iar prima generatie Seria 3 (E21), introdusa in 1975, a devenit un punct de referinta pentru sedanurile sport. Intre timp, BMW Seria 5 (E12), lansat in 1972, a stabilit un nou standard pentru sedanurile executive, iar Seria 7 (E23), prezentat in 1977, a pus in evidenta tehnologia de ultima ora si un lux de neegalat, in timp ce Seria 6 (E24) din anii 1980 a adus eleganta in randul coupe-urilor.
Angajamentul BMW fata de inovatie a dus la lansarea diviziei BMW M in 1972, care a produs variante de inalta performanta ale vehiculelor companiei. Primul automobil din istoria BMW cu sigla M, BMW M1, a fost o super masina care a demonstrat maiestria inginereasca a germanilor.
La inceputul secolului 21, istoria BMW arata ca producatorul si-a mentinut dedicarea pentru avansuri tehnologice si diversificare. Achizitionarea marcii Rolls-Royce in 1998 a consolidat si mai mult pozitia in segmentul automobilelor de lux. Inceputul anilor 2000 a fost marcat de introducerea seriei X de SUV-uri BMW, incepand cu BMW X5, care a raspuns cererii tot mai mari de SUV-uri de lux. De atunci, seria X s-a extins pentru a include o gama de SUV-uri, de la modelul compact X1 pana la noul X7.
Recunoscand nevoia de mobilitate sustenabila, BMW a lansat sub-brandul i in 2011, concentrandu-se pe vehicule electrice si hibride plug-in. BMW i3, un automobil de oras electric inovator, si BMW i8, un model sport hibrid revolutionar, au fost primele doua modele introduse in cadrul acestei initiative. Submarca i a devenit sinonima cu viitorul mobilitatii, evidentiind angajamentul BMW de a reduce emisiile si de a promova condusul durabil.
De-a lungul anilor, BMW s-a impus ca lider mondial in domeniul automobilelor de lux, oferind un portofoliu diversificat de vehicule care se adreseaza diferitelor segmente ale pietei. Compania continua sa inoveze, impingand limitele tehnologiei si designului auto. Printre exemplele din istoria BMW recenta se numara SUV-ul iX complet electric si sistemele avansate de asistenta pentru sofer incorporate in cele mai recente modele din seriile 5 si 7.
Implicarea indelungata in sporturile cu motor a influentat in mod semnificativ vehiculele sale de serie. Istoria BMW ne demonstreaza ca participarea companiei la diverse discipline de curse precum Formula 1, curse de anduranta si emblematica Mille Miglia, a perfectionat experienta sa in domeniul ingineriei si a incurajat o cultura a performantelor. Roadele acestor eforturi pot fi vazute in vehiculele diviziei M si in modelele M Performance inspirate de sporturile cu motor, care ofera experiente de condus palpitante.
Istoria BMW, care se intinde pe parcursul a peste un secol, este o marturie a dedicarii companiei pentru excelenta, inovatie si pasiune pentru condus. De la inceputurile sale umile ca producator de motoare de avion pana la statutul sau actual de lider mondial in domeniul automobilelor de lux, BMW a impins constant limitele, creand vehicule care intruchipeaza combinatia perfecta de lux, performanta si tehnologie. Pe masura ce peisajul automobilistic evolueaza, istoria BMW continua in prima linie, conducand lupta pentru un viitor mai durabil si mai conectat.
Echipa BCCH Auto Switzerland oferă clienților consultanța necesară achiziționării unui autovehicul din stocul propriu sau la comandă de oriunde din țările Uniunii Europene.