Titlul de "cea mai rapidă mașină din lume" este unul râvnit, iar competiția este acerbă. În 2024, coroana este deținută de Koenigsegg Jesko Absolut, care a înregistrat o viteză maximă de 330 mph la începutul anului 2023.
Motorul V8 twin-turbo de 5,0 litri al automobilului generează 1.600 de cai putere și un cuplu de 1.106 livre-pie, contribuind semnificativ la atingerea acestei viteze impresionante. Totuși, echipa de ingineri de la Koenigsegg a dotat vehiculul cu multe alte caracteristici remarcabile, nu doar cu o putere uluitoare.
Pe lângă V8-ul twin-turbo de 5,0 litri, Koenigsegg Jesko Absolut excelează prin designul său aerodinamic rafinat. Caroseria sa din fibră de carbon este atent sculptată pentru a optimiza fluxul de aer, contribuind la reducerea rezistenței și la maximizarea vitezei.
În ciuda concentrării sale pe performanță, Jesko Absolut nu face rabat de la confort și lux. Interiorul său este realizat din materiale de cea mai înaltă calitate, oferind un spațiu opulent pentru șofer și pasager. Scaunele sunt confecționate din piele fină și pot fi personalizate cu o varietate de opțiuni de culoare și cusături.
Jesko Absolut nu este doar o mașină rapidă, ci și una extrem de plăcută de condus. Suspensia sa adaptivă oferă un echilibru perfect între confort și manevrabilitate, permițând șoferului să navigheze cu ușurință pe drumuri virajate sau să se bucure de o plimbare lină pe autostradă.
Koenigsegg Jesko Absolut este o mașină produsă în ediție limitată, cu doar 125 de exemplare fabricate, ceea ce îl face o piesă de colecție extrem de râvnită pentru pasionații de automobile din întreaga lume. Se estimează că prețul unui exemplar este undeva între 3 și 5 milioane de dolari.
Bugatti Chiron Super Sport 300+ este o ediție limitată a modelului Chiron, construită cu un singur scop: atingerea vitezei maxime. Cu un motor W16 de 8.0 litri care produce 1600 CP și o aerodinamică optimizată, Super Sport 300+ a reușit o viteză de 490.48 km/h în 2019, depășind bariera mitică de 300 mph.
Pe lângă viteza sa uimitoare, Super Sport 300+ se remarcă prin designul său distinctiv, cu o caroserie mai lungă și mai aerodinamică, un spoiler spate mai mare și jante unice din aliaj. Interiorul este realizat din piele fină și carbon fibră, oferind un spațiu luxos și confortabil pentru pasageri.
Producția a fost limitată la doar 30 de unități, fiecare având un preț de 3,2 milioane de euro. Deși nu mai este produsă, Super Sport 300+ rămâne una dintre cele mai rapide mașini din lume și un exemplu remarcabil al ingineriei și designului auto de ultimă generație.
Acest derivat Chiron axat pe viteză maximă are deja un record de 490.48 km/h la activ.
Constructorul texan de hypercaruri țintește detronarea Bugatti cu această creație de 1817 CP. Hennessey Venom F5 este un hypercar produs de americanii de la Hennessey Special Vehicles, proiectat pentru a oferi o viteză uluitoare şi o accelerare extremă. Punctul central al lui F5 este motorul V8 twin-turbo de 6.6 litri poreclit "Fury", capabil să livreze o putere de 1817 CP și un cuplu de 1617 Nm. Hennessey își propune să depășească pragul de 500 km/h cu Venom F5, făcându-l regele neîncoronat al vitezei.
Venom F5 are o caroserie din fibră de carbon construită pentru a minimiza greutatea și a maximiza aerodinamica. Interiorul este axat pe funcționalitate dar are un finisaj premium, un echilibru dintre lux și spiritul de circuit. Exclusivitatea este un punct forte al lui F5. Producția va fi limitată la doar 24 de unități, fiecare cu un preț în jur de 2,1 milioane de dolari. Deși obiectivul de a fi cea mai rapidă mașină de serie este încă în desfășurare, Venom F5 este deja considerat unul dintre cele mai impresionante hypercar-uri create vreodată.
Hypercarul electric croat se laudă cu timpi nebuni de accelerare de la 0-100 km/h, lăsând în urmă supermașinile cu motoare cu ardere internă. Rimac Nevera este un hypercar electric care redefineste conceptul de performanță. Cu patru motoare electrice, unul la fiecare roată, Nevera dezvoltă o putere uimitoare de 1914 CP și un cuplu instantaneu de 2360 Nm. Acest lucru îi permite să accelereze de la 0-100 km/h în doar 1,85 secunde și să atingă o viteză maximă de 412 km/h.
Dispune de un sistem vectorial de cuplu (R-AWTV) care distribuie independent puterea către fiecare roată, maximizând tracțiunea și agilitatea. Bateria sa în formă de H de 120 kWh oferă o autonomie impresionantă pentru un hypercar electric, de până la 550 km (WLTP). Mai mult, Nevera este și un obiect de artă, cu o caroserie aerodinamică sculptată din fibră de carbon și un interior elegant. Producția este limitată la 150 de exemplare, fiecare unitate costând aproximativ 2 milioane de euro.
Proiectat în colaborare cu echipa de Formula 1 Red Bull Racing, Aston Martin Valkyrie promite performanțe specifice unui vehicul de curse. Cu un motor V12 aspirat natural de 6,5 litri Cosworth și un sistem hibrid KERS, Valkyrie dezvoltă o putere totală de 1160 CP și un cuplu de 900 Nm. Performanțele sunt uimitoare: accelerație de la 0-100 km/h în 2,5 secunde și o viteză maximă estimată de peste 400 km/h. Valkyrie este concepută pentru aerodinamică maximă, cu o caroserie din fibră de carbon ultra-ușoară și un design agresiv care taie aerul cu precizie.
Interiorul este minimalist și concentrat pe șofer, cu o poziție de condus joasă și o ergonomie optimizată pentru performanță. Materialele folosite sunt de cea mai înaltă calitate, oferind un sentiment de lux și exclusivitate. Valkyrie este o ediție limitată, cu doar 150 de exemplare produse. Prețul este astronomic, de aproximativ 3 milioane de euro, dar pentru cei care își permit, este o oportunitate unică de a deține o piesă de artă automobilistică și o mașină care redefinește limitele performanței.
Porsche 911 Turbo S: Un etalon când vine vorba de supermașini pe care le poți folosi zilnic, 911 Turbo S accelerează violent în continuă perfecționare.
Ferrari SF90 Stradale: Primul hibrid plug-in de la Ferrari se bazează pe tehnologie din Formula 1 și livrează performanță uluitoare.
McLaren 765LT: Varianta extremă "Longtail" a modelului McLaren 720S reprezintă un vis pentru pasionații de condus pe circuit.
Lamborghini Huracan STO: Lamborghini se concentrează pe manevrabilitate și senzații de condus analog cu versiunea STO (Super Trofeo Omologata) a lui Huracan.
Nissan GT-R Nismo: Chiar dacă se bazează pe o platformă mai veche, Nissan GT-R Nismo rămâne foarte competitiv grație actualizărilor continue.
Pe măsură ce industria auto continuă să evolueze, este posibil să vedem noi modele care depășesc limitele a ceea ce credem că este posibil. Un lucru este cert: viitorul vitezei este unul luminos și plin de emoții.
Echipa BCCH Auto Switzerland oferă clienților consultanța necesară achiziționării unui autovehicul din stocul propriu sau la comandă de oriunde din țările Uniunii Europene.