Producatorul japonez a fost infiintat in 1948 de catre Soichiro Honda si Takeo Fujisawa si au trecut 25 de ani pana la lansarea unuia dintre cele mai de succes modele din industria auto: Honda Civic. Chiar daca japonezii au inceput ca producator de motoare de motociclete, au devenit rapid o forta in domeniul auto.
In anii ’60, Honda a intrat pe piata mondiala a automobilelor, mai intai cu mini-camioneta T360, urmata de modelul S500, ambele lansate in 1963. Honda a castigat popularitate pentru accentul pus pe eficienta consumului de combustibil, accesibilitate si inginerie inovatoare, reflectate in modele precum Civic si Accord, care au devenit modele de baza in intreaga lume. Pana in 2023, Honda s-a impus ca unul dintre cei mai importanti producatori auto din lume, mandrindu-se cu un portofoliu extins care include automobile, motociclete si produse energetice.
Honda Civic este un simbol al angajamentului Honda fata de inovatie si are o istorie bogata care dateaza de la inceputul anilor 1970. A fost lansat ca un coupe cu doua portiere in 1972, iar un an mai tarziu a aparut versiunea hatchback. Intr-o lume dominata de masini mari si puternice, Honda Civic s-a remarcat prin dimensiunile sale compacte, eficienta consumului de combustibil si pretul accesibil. A fost o masina conceputa pentru acele vremuri, iar criza mondiala a petrolului din 1973 a provocat o crestere a cererii de vehicule mai mici si cu un consum mai redus de carburant.
De-a lungul urmatoarelor decenii, producatorul japonez a trecut prin mai multe transformari si lansari de noi modele, iar in 1980 evolutia Honda Civic a continuat cu cea de-a doua generatie care s-a bucurat de o reproiectare completa. Masina era mai mare, oferind mai mult confort si o manevrabilitate imbunatatita. Un sedan cu patru usi a fost adaugat in gama, iar capacitatea motorului Civic a fost marita, asigurand mai multa putere si performanta. Aceasta generatie a marcat, de asemenea, lansarea in Statele Unite a versiunii Civic Si, orientata spre sport.
Civic si-a continuat evolutia in perioada1990 - 2000, Honda introducand o noua generatie aproximativ la fiecare patru-cinci ani. Fiecare generatie a adus imbunatatiri in materie de siguranta, tehnologie si performanta. Modelul din 1991 a introdus tehnologia motorului VTEC, in timp ce modelul din a sasea generatie, din 1996, a fost primul care a oferit o versiune alimentata cu GPL. Pana in anii 2000, Civic s-a impus ca un vehicul versatil, disponibil in mai multe tipuri de caroserie, inclusiv sedan, coupe si hatchback si a castigat pe drept loculul in top cele mai bune masini japoneze.
A opta generatie Honda Civic a reprezentat un pas important pentru linia de modele, marcand o noua era in ceea ce priveste designul, tehnologia si eficienta consumului de combustibil. Introdus in 2005 si ruland pana in 2011, a venit cu un design surprinzator, demonstrand dorinta Honda de a inova in sectorul masinilor compacte. Modelul Civic VIII s-a laudat cu imbunatatiri in materie de performanta, manevrabilitate si economie, castigand popularitate pe diverse piete globale, inclusiv in America de Nord, Europa si Asia. Vehiculul a fost oferit in diverse configuratii, inclusiv sedan, coupe si hatchback, si a fost propulsat de o gama foarte fiabila de motoare, cel mai popular fiind cel de 1.8 litri si urmat de cel de 2.0 litri. Pana la finalul productiei, Honda Civic VIII a pus bazele generatiilor urmatoare si a consolidat si mai mult statutul de vehicul fiabil, eficient si inovator.
Honda Civic IX a fost lansat in 2011, iar productia sa a avut loc pana in 2015. Aceasta generatie marcat o schimbare semnificativa in abordarea Honda fata de Civic, punand accentul pe accesibilitate si eficienta consumului de combustibil. Designul exterior a pastrat silueta iconica, compacta, dar cu un aspect mai aerodinamic si mai modern. La interior, a prezentat imbunatatiri in ceea ce priveste calitatea constructiei, avansurile tehnologice si sistemele de siguranta. Civic IX a fost disponibil in mai multe variante, inclusiv in versiuni sedan, break si hatchback, raspunzand unui spectru larg de preferinte ale clientilor. Honda Civic IX a fost propulsat de mai multe motoare, inclusiv de versiunea actualizata a celui de 1.8 folosit in generatia anterioara, acum dezvoltand 142 de cai putere, in loc de 140. O noutate a fost adusa de introducerea unui motor Diesel de 1.6 litri exclusiv pentru pietele europene.
La jumatatea ciclului, aceasta generatie a beneficiat de o actualizare facelift care s-a concentrat pe partea exterioara in special, intrucat aspectul a starnit controverse, fiind considerat prea „simplu” pentru o Honda Civic. Aceasta a reprezentat o dovada a capacitatii Honda de a se adapta la feedback-ul pietei, intarind angajamentul marcii de a oferi vehicule orientate catre client, fiabile si eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.
Cea de-a zecea generatie Honda Civic a fost lansata la nivel global in septembrie 2015. Aceasta noua era a fost caracterizata de o reimaginare indrazneata a principiilor sale traditionale de design, inaugurand o estetica mai sportiva si mai sofisticata. Honda a revizuit drastic arhitectura si ingineria masinii, rezultand un vehicul mai mare, mai sigur si mai eficient. Pachetul sau tehnologic a fost imbogatit in mod remarcabil, cu caracteristici precum suita de tehnologii de siguranta Honda Sensing si optiuni de infotainment mai avansate. Honda Civic X a fost laudat pe scara larga pentru dinamica si eficienta sa de conducere. A reusit sa gaseasca un echilibru intre confort si performanta care i-a castigat popularitatea. Diferitele sale versiuni au obtinut aprecieri considerabile, inclusiv parcursul impresionant al modelului Civic Type R ca detinator al recordului pentru cea mai rapida masina cu tractiune fata pe mai multe circuite renumite. In ciuda peisajului auto provocator si a ascensiunii modelelor crossover, Civic X a prosperat si a continuat sa fie un best-seller pentru Honda. Generatia a venit cu un suflu total nou pentru Honda si la capitolul motoare si cutie de viteze. Cele mai populare variante in Romania au fost motoarele de 1 litru care dezvolta 129 de cai putere si de 1.5 litri care dezvolta 182 de cai putere, acestea fiind actionate de o cutie manuala in sase trepte sau de una automata CVT.
A unsprezecea generatie Honda Civic a fost lansata in 2021, dar in Europa a ajuns abia la sfarsitul anului 2022. Modelul prezinta un design mai matur si mai sofisticat decat generatia anterioara, cu o caroserie mai eleganta si un interior cu materiale de o calitate superioara. Este echipat cu motorul de 1.5 litri disponibil pe generatia anterioara, dar imbunatatit si acum dezvolta 180 de cai putere. Aceasta generatie Civic a fost laudata inca de la lansare pentru dinamica imbunatatita a condusului, pentru interiorul spatios si pentru functiile avansate de siguranta.
De-a lungul istoriei sale de cinci decenii, Honda Civic s-a transformat dintr-o masina mica, cu consum redus, intr-o gama larga de vehicule cunoscute pentru fiabilitatea, accesibilitatea si performanta lor. A devenit o emblema globala, demonstrand ingeniozitatea si angajamentul Honda de a crea masini care sa satisfaca o gama diversa de nevoi si dorinte ale soferilor. Prin toate aceste transformari, un lucru a ramas consecvent: misiunea Honda Civic de a oferi un vehicul accesibil, fiabil si distractiv de condus pentru toata lumea.
Tu ai condus vreodata un Civic?
Pasionata de masini, mi-am început cariera ca inginer, ca specialist back-office service si cu atribuții de responsabil garantii. Am avansat în pozitia de Director Executiv al diviziei de închirieri pe termen scurt si lung, pe care am înființat-o si am dezvoltat-o, construind un parc de peste 700 de vehicule.
Echipa BCCH Auto Switzerland oferă clienților consultanța necesară achiziționării unui autovehicul din stocul propriu sau la comandă de oriunde din țările Uniunii Europene.