Puma reprezinta primul autoturism Ford de dimensiuni compacte care utilizeaza tehnologia hibrida, avand la baza un sistem de 48V care sprijina un motor turbo pe benzina cu trei cilindri.
Autovehiculul se distinge prin ergonomia excelenta pe care o ofera, inclusiv un portbagaj spatios, mai mult loc pentru pasageri comparativ cu Fiesta si o trasatura unica denumita Megabox. Aceasta consta intr-un compartiment de depozitare mare, flexibil si impermeabil, situat sub podeaua portbagajului.
Puma dispune de un bord complet digital si de sisteme de asistenta la nivelul doi pentru sofer, care sunt "autonome". Acestea ar trebui sa sporeasca atractivitatea vehiculului si sa ofere o experienta la volan mai confortabila si sigura pentru soferi.
Ford Puma reprezinta un SUV compact curajos, comparabil cu alternative precum Skoda Kamiq, Renault Captur si Volkswagen T-Cross.
La o prima privire, Puma seamana cu modelele concurente, avand o pozitie inalta de condus, un design atractiv si o silueta tipica SUV-urilor de dimensiuni reduse. Totusi, spre deosebire de rivalii sai, Ford Puma pune un accent mai mare pe placerea la volan.
Puma este un crossover construit la fabrica Ford din Craiova, Romania, bazat pe o platforma B2 asemanatoare cu cea a lui Ford Fiesta. Cu toate acestea, platforma a fost marita si largita pentru a oferi un interior mai spatios. Cresterea dimensiunilor este semnificativa, noul model fiind cu 146 mm mai lung decat Fiesta, cu 95 mm in plus la ampatament si cu o latime marita cu 71 mm. Latimea caii rotilor a fost, de asemenea, crescuta cu 58 mm pentru a asigura o stabilitate mai buna pe drumurile denivelate.
Designul exterior al lui Puma este unic si inovator, fiind un concurent serios pentru modele precum Nissan Juke. Partea frontala a masinii are o forma distinctiva, iar linia acoperisului a fost ridicata pentru a oferi mai mult spatiu la cap. Ford a avut in vedere crearea unei linii de centura mai drepte decat in mod normal, astfel incat proportiile masinii sa ramana echilibrate si mai putin inclinate spre partea din fata. Aceste caracteristici unice confera Puma-ului o personalitate distincta, care a fost inspirata de modelul original Puma.
Sub capota conturata a modelului Ford Puma se afla un propulsor pe benzina cu trei cilindri si 1,0 litri, disponibil in Romania in doua variante: una cu 125 de cai putere, disponibila atat in versiuni non-hibride, cat si in cele mild-hibride, si cealalta cu 155 de cai putere, disponibila doar in versiunea mild-hibrida. Ford subliniaza in mod clar caracterul hibrid al acestui model.
Sistemul mild-hybrid include un demaror/generator integrat care inlocuieste alternatorul si are capacitatea de a recupera energie in timpul franarii si de a permite motorului sa ramana oprit in timpul mersului, dar, de asemenea, ofera un cuplu suplimentar pentru o acceleratie mai buna.
Cu sistemul mild-hybrid care atenueaza intarzierea, Ford a putut adauga un turbocompresor mai mare, imbunatatind astfel performanta motorului. Cilindrii pot fi dezactivati rapid, in doar 14 milisecunde, in conditii de sarcina usoara, ceea ce duce la o reducere a consumului de combustibil. In plus, va fi disponibil ulterior un motor diesel cu patru cilindri de 1,5 litri, iar o versiune Ford Focus ST este propusa.
Datorita inaltimii sale mai mari, suspensia este mai robusta decat cea a modelului Fiesta cu inaltime redusa. In spate, bara de torsiune este mai rigida, iar suporturile de suspensie si punctele de fixare sunt mai ferme. Cu toate acestea, suspensia ferma a masinilor crossover poate fi o problema, ceea ce poate afecta comportamentul masinii in timpul curbelor. Ford Puma isi propune sa ofere cele mai bune caracteristici din clasa sa, asadar va fi interesant sa vedem cum se comporta in acest sens.
Toate modelele Puma sunt echipate cu SYNC 3, un sistem de infotainment marca Ford, cu exceptia variantei Titanium Design. Acest sistem este dotat cu un ecran tactil de 8 inch, ce dispune de navigatie integrata, tehnologie Bluetooth, radio DAB si suport pentru functionalitatile Apple CarPlay si Android Auto. In timp ce versiunile ST-Line X si modelele de top includ si un incarcator wireless standard. Tinand cont de preturile mai ridicate din gama, varianta Titanium este o optiune favorabila, oferind echipamente si tehnologii la bord.
Versiunile ST-Line sunt dotate cu un display digital de instrumente cu diagonala de 12,3 inch, alaturi de un ecran central foarte clar si usor de utilizat. Daca doriti o experienta audio mai performanta, modelele ST-Line X ofera un sistem stereo premium B&O, compus din 10 difuzoare.
Desi ecranul de infotainment din Puma nu este la fel de mare precum cel al altor modele concurente, butoanele de comanda rapida sunt disponibile intr-un meniu pop-up pe ecran, in loc sa fie separate. Acest lucru poate face utilizarea sa mai putin intuitiva, avand nevoie de cel putin doua apasari pe ecran pentru a selecta anumite functii. In ciuda acestui fapt, sistemul de meniu SYNC 3 de la Ford este usor de folosit. Totusi, grafica albastra palida nu este atat de clara precum ne-am dori, iar indicatoarele digitale nu sunt la fel de precise.
Grupul motopropulsor al Ford Puma este format dintr-un motor turbo tricilindric de dimensiuni reduse, care are capacitati impresionante, cum ar fi oprirea completa a motorului atunci cand masina aluneca si dezactivarea unui cilindru cand ruleaza sub sarcina usoara. In plus, este dotat cu un motor electric de 15 CP si 50 N-m pentru a imbunatati eficienta generala, performanta si manevrabilitatea. Cu toate aceste caracteristici tehnice avansate, grupul motopropulsor functioneaza fara probleme 99% din timp.
Cand treci masina de la turatii relativ mici la turatii superioare, vei simti o putere impresionanta si o reactie rapida. Insa, in cateva momente, vei deveni constient de complexitatea functionarii sale. De exemplu, daca apesi frana devreme cand incetinesti, masina poate avea o reactie usor inconstanta la franare. De asemenea, poti observa o preluare brusca a tractiunii atunci cand apesi pedala de acceleratie. Aceste probleme nu sunt intotdeauna evidente si pot fi observate doar de catre soferii care le asteapta. Cu toate acestea, acestea sunt mici neajunsuri care nu afecteaza in mod semnificativ performanta generala a modelului Ford.
Ford Puma Hybrid se impune ca o optiune remarcabila in segmentul SUV-urilor compacte, datorita combinatiei sale inteligente de putere hibrida, ergonomie eficienta si tehnologii avansate de asistenta pentru sofer.
Acest crossover se diferentiaza de rivalii sai prin punerea accentului pe placerea de a conduce, oferind totodata un spatiu interior generos si functionalitate imbunatatita prin caracteristica unica Megabox.
Cu un design exterior atragator si o gama de motorizari eficiente si performante, Ford Puma Hybrid reuseste sa imbine stilul, confortul si siguranta intr-un pachet complet si competitiv pe piata auto.
Prin achizitionarea unui Ford Puma Hybrid, soferii beneficiaza de o experienta de conducere placuta si responsabila din punct de vedere al mediului, fara a compromite performanta sau versatilitatea vehiculului. Nu in ultimul rand, tehnologiile de ultima generatie si conectivitatea la bord transforma Ford Puma intr-o alegere moderna si adaptata nevoilor actuale ale soferilor.
Sorin este un profesionist experimentat și pasionat în domeniul vânzărilor și reparațiilor autovehiculelor rutiere, cu peste 35 de ani de experiență în industrie. A deținut poziții de conducere în cadrul unor dealership-uri de renume și a contribuit la dezvoltarea unor proiecte inovatoare în domeniul auto. Acum, Sorin aduce această expertiză și pasiune în cadrul echipei BCCH Group Switzerland, continuând să exceleze în domeniul său.
Echipa BCCH Auto Switzerland oferă clienților consultanța necesară achiziționării unui autovehicul din stocul propriu sau la comandă de oriunde din țările Uniunii Europene.