Pregatirea unei masini rulate pentru iarna iti poate garanta siguranta si confortul pe timpul sezonului rece, in mod special cand abia ai achizitionat masina second hand. Iarna, masina necesita o pregatire speciala pentru a functiona la capacitate maxima. Acest proces nu este dificil de realizat daca ai in vedere cateva elemente esentiale pentru confortul si siguranta condusului in timpul iernii. Printre elementele esentiale pe care trebuie sa le iei in considerare se numara anvelopele de iarna, roata de rezerva si lanturile de iarna.
Cand vine vorba de pregatirea masinii pentru iarna, unul dintre cele mai importante elemente de care trebuie sa ti cont sunt anvelopele de iarna. Anvelopele de iarna vor spori siguranta si performanta vehiculului tau, reducand in acelasi timp riscul de accidente. Anvelopele de zapada au caneluri foarte adanci pentru tractiune optima in zapada adanca.
Zgomotoase, acest tip de anvelope nu prea se mai folosesc. In schimb, sunt folosite anvelopele de iarna cu inscriptia M+S ce sunt mult mai confortabile si silentioase, oferind performante optime pe timp de iarna. Anvelopele inscriptionate cu marcajul M+S sunt create special pentru a conferi aderenta suficienta pe intinderi acoperite cu gheata, zapada sau noroi, in acest fel asigurand o rulare corespunzatoare si in siguranta.
In timp ce iti pregatesti masina rulata pentru utilizarea pe timp de iarna, prezenta unei roti de rezerva ar trebui sa fie o prioritate absoluta. In cazul in care fostul proprietar nu ti-a lasat o roata de rezerva, este important sa iti achizitonezi una imediat. Aceasta iti ofera posibilitatea de a schimba rapid roata in cazul in care ceva nu merge bine sau ai o pana. De asemenea, roata de rezerva trebuie sa fie umflata corespunzator. In plus, ar trebui sa aiba o banda de rulare adecvata pentru a se lipi de drum.
Unul dintre lucrurile pe care un sofer nu trebuie sa le neglijeze in timpul iernii sunt o pereche de lanturi auto. Acestea sunt excelente pentru a conduce in conditii de zapada in care anvelopele traditionale nu sunt suficiente pentru a te scoate din dificultate. Este esential sa fi atent la traseul pe care il parcurgi, deoarece nu este greu sa ramani inzapezit in locuri unde deszapezirea este redusa.
Orele de lumina mai scurte iarna inseamna mai mult condus pe timp de noapte, asadar asigura-te ca verifici farurile si ca acestea functioneaza corect. Curata zapada care s-a acumulat pe farurile masinii tale pentru a evita crearea de condens in interiorul acestora. Condensul din far este de cele mai multe ori cauzat de diferenta de temperatura din interiorul acestuia.
Asigura-te ca folosesti pentru curatarea parbrizului un lichid de degivrare special pentru anotimpul rece. Lichidul de parbriz special pentru anotimpul rece este rezistent la inghet si permite o curatare rapida si eficienta. Utilizarea lichidului de parbriz de vara sau a unui lichid de iarna foarte ieftin poate dauna pompei si recipientului din cauza inghetului.
Operatiunea de reparatie necesita in majoritatea cazurilor demontarea unei aripi ale masinii iar uneori va trebui inlocuit si furtunul care face legatura. In plus, este un factor de risc pentru condusul in timpul iernii, pentru ca vizibilitatea va fi redusa.
Daca prognoza meteo indica temperaturi de inghet este recomandat sa goliti recipientul de lichid de parbriz pentru a putea folosi lichidul de parbriz de iarna si a evita drumuri inutile la service.
Este important atunci cand trebuie sa scapi de zapada de sub rotile autovehiculului tau care a ramas blocat sa ai la-ndemana o lopata de zapada. Se recomanda sa pastrezi doua lopeti in interiorul portbagajului: una care este patrata impreuna cu una care are un varf ascutit. Prima este ideala pentru a curata zapada de pe suprafete mari, in timp ce a doua este necesara pentru a indeparta zapada sau gheata de sub masina.
In timpul iernii este de asemenea foarte important sa te asiguri ca nivelurile lichidelor sunt in parametri in noua ta masina. Incepeti cu uleiul de motor acesta fiind esential pentru buna functionare a motorului. Multi sustin faptul ca un ulei de motor mai putin dens in timpul iernii este solutia. Dar nu si daca folosesti ulei sintetic, care este capabil sa se adapteze la diferite temperaturi.
In trecut, era o traditie de a folosi un ulei greu, vascos in timpul sezonului cald si unul mai putin vascos pentru temperaturi scazute insa, in prezent, uleiurile care au in denumire litera initiala “W” ofera detalii despre vascozitatea produsului in sezonul rece, ceea ce inseamna ca sunt potrivite pentru a fi folosite in orice perioada a anului. De exemplu, uleiul 5W40 reprezinta un indice de vascozitate de 5 iarna si de 40 in timpul verii.
De asemenea, verifica nivelul antigelului si al altor lichide. Poti face acest lucru singur, folosind un tester de rezistenta a lichidului de racire sau vizitand un mecanic. Cu cat nivelul lichidului de racire este mai scazut, cu atat creste riscul unei defectiuni. Un mecanic iti poate recomanda raportul corect intre lichidul de racire si apa distilata pentru masina ta.
Deoarece iarna vei avea nevoie de caldura, nu este o idee rea sa testezi sistemul de incalzire al masinii. Verifica daca totul functioneaza perfect, deoarece nu iti doresti sa iti fie frig in timpul iernii.
De asemenea, verifica sistemul de incalzire al parbrizului, in cazul in care vehiculul tau rulat este echipat cu unul. Daca un fir cedeaza sau este deteriorat, sistemul nu va functiona.
Alte elemente esentiale:
Echipa BCCH Auto Switzerland oferă clienților consultanța necesară achiziționării unui autovehicul din stocul propriu sau la comandă de oriunde din țările Uniunii Europene.