Toyota a lansat in 1989 o subdiviziune a sa pentru a produce automobile de lux, iar astfel a aparut primul model Lexus, LS 400. Conceptia este legata de un proiect secret numit F1, inceput de Toyota in 1983 care avea ca scop crearea unui sedan de lux de clasa mondiala. De-a lungul anilor 1990, Lexus a crescut in ceea ce priveste reputatia si vanzarile, punand accentul pe serviciile pentru clienti si pe fabricarea de autoturisme de inalta calitate.
Marca si-a extins gama, introducand coupe-ul SC 400 in 1991 si sedanul ES 300 in 1992, iar apoi si-a pus amprenta pe piata SUV-urilor cu modelul LX in 1996, urmat de modelul mai mic RX in 1998. In anii 2000, Lexus si-a largit si mai mult gama de modele, introducand unele hybrid si variante de inalta performanta, printre care si LFA. Pana in anii 2010, Lexus a fost recunoscut ca fiind unul dintre cei mai bine cotati producatori de automobile de lux din lume. Iata care sunt cele mai impresionante modele Lexus lansate pana acum.
Acest model Lexus a debutat in 2016 si s-a indepartat de modelele traditional conservatoare ale marcii, captand rapid atentia cu liniile sale elegante si pozitia agresiva pe sosea. Bazat pe conceptul LF-LC, care se bucurase aprecieri la Salonul Auto International Nord-American din 2012, LC 500 a fost prezentat ca fiind rezultatul reorientarii Lexus catre vehicule de performanta.
LC 500 a fost propulsat de un motor V8 robust de 5 litri, capabil sa produca 471 de cai putere. De asemenea, a introdus transmisia automata cu 10 trepte, o premiera in industrie care i-a sporit si mai mult capacitatile performante. Dar nu doar performantele au facut popular LC 500, ci si faptul ca masina era un amestec perfect de lux si sportivitate, ceva ce lipsea cu desavarsire din gama Lexus.
Popularitatea modelului LC 500 este adesea atribuita designului sau uimitor, performantelor puternice si rafinamentului asteptat de la Lexus. Producatorul a imbinat perfect estetica futurista cu valorile traditionale ale brand-urilor puternice precum confortul si manevrabilitatea, intruchipand o viziune indrazneata care a marcat o noua era pentru Lexus.
Noul Lexus LC 500 va fi disponibil la vanzare in toamna 2023 si va fi construit in fabrica Motomachi din Japonia.
Lexus IS-F este un model de inalta performanta care si-a inceput calatoria in 2007, marcand incursiunea Lexus in domeniul sedanurilor sport. A fost un amestec puternic de lux si performanta, conceput pentru a provoca rivali europeni precum BMW M3 si Mercedes-Benz C63 AMG. Operat de un motor V8 de 5 litri, care genereaza 416 cai putere si combinatia cu o transmisie automata sport cu 8 trepte, au facut ca acest model Lexus sa devina o atractie in randul pasionatilor auto.
Totusi, popularitatea sa provenea din mai multi factori. Pentru inceput, a oferit o alternativa viabila a omologilor sai germani, oferind performante ridicate cu o inginerie fiabila pentru care Lexus este cunoscut. IS-F este, de asemenea, laudat pentru interiorul sau sofisticat, dar confortabil, o dovada a angajamentului Lexus fata de lux. In plus, a fost unul dintre putinele sedanuri sport de pe piata de la acea vreme cu un V8 aspirat natural. In ciuda faptului ca a fost scos din productie in 2014, IS-F ocupa un loc special in inimile pasionatilor de automobile, fiind admirat pentru combinatia de lux, fiabilitate si performanta, care l-a transformat intr-un clasic instantaneu.
Modelul Lexus LS 400 a fost lansat in 1989, a marcat inceputul marcii Lexus si a fost rezultatul unei investitii de 1 miliard de dolari si a aproape sase ani de dezvoltare dedicata, intruchipand cautarea perfectiunii de catre Toyota. LS 400 a fost un model care a schimbat regulile jocului in segmentul automobilelor de lux. Cu motorul sau V8 de 4 litri, o rulare extrem de silentioasa si o calitate de top a constructiei a oferit toate atributele unui sedan de lux european, dar cu o fiabilitate superioara si un pret semnificativ mai mic.
In plus, LS 400 a venit cu standarde excelente de servicii pentru clienti. Ideea de a acorda prioritate satisfactiei clientilor a fost oarecum revolutionara la acea vreme, stabilind un nou punct de referinta pe piata automobilelor de lux. Popularitatea sa s-a datorat combinatiei unice de calitate, fiabilitate, performanta si raport calitate-pret. Lexus LS 400 a sfidat in mod eficient dominatia marcilor europene consacrate, transformand perceptia globala asupra automobilelor de lux japoneze si consolidand pozitia Lexus pe piata auto de inalta clasa. Succesul modelului a pregatit terenul pentru cresterea Lexus intr-o marca de lux respectata la nivel mondial.
Lexus SC a fost un model important in gama Lexus, produs intre 1991 si 2000, fiind prezentat pentru prima data la Salonul Auto de la Detroit din 1991 si a marcat o abatere de la filosofia de design mai conventionala a brand-ului. In schimb, a imbratisat un limbaj de design mai futurist, care a contribuit la cresterea imaginii marcii Lexus la nivel global.
Z30 a fost prima generatie a seriei SC si a fost oferit in doua versiuni: SC 300, echipat cu un motor de 3 litri si SC 400, propulsat de un motor V8 de 4 litri. Stilul sau aerodinamic si elegant, interiorul luxos si performantele puternice si-au castigat rapid adeptii, facandu-l rapid o alegere populara. SC a fost, de asemenea, apreciat pentru calitatea constructiei si pentru tehnologia avansata. In plus, a castigat prestigiosul premiu Motor Trend Import Car of the Year in 1992, dar popularitatea acestui model Lexus poate fi atribuita combinatiei sale unice de lux, stil si performanta, oferind un nivel de sofisticare care a contribuit la distingerea sa pe o piata aglomerata.
Lexus LFA, un supercar de inalta performanta, reprezinta una dintre cele mai importante piese din istoria Lexus, demonstrand capacitatile sale mult dincolo de sedanurile de lux. Prezentat in octombrie 2009, LFA a fost prima incursiune a producatorului japonez in lumea supercarurilor. Peste un deceniu de dezvoltare a avut ca rezultat un vehicul care a combinat puterea bruta cu ingineria de precizie. LFA este propulsat de un motor V10 de 4.8 litri care produce 552 de cai putere, renumit pentru sunetul sau, comparat adesea cu cel al unei masini de Formula 1.
In ciuda pretului ridicat care se ridica la aproximativ 375.000 de euro, LFA a fost vandut intr-o serie limitata de 500 de unitati si s-a epuizat rapid, iar astazi unele modele ajung sa valoreze chiar si peste 1 milion de euro. Popularitatea acestui model Lexus s-a datorat combinatiei unice de lux, performanta de top si exclusivitate. Caracterul unic al LFA, excelenta tehnologica si disponibilitatea limitata au facut ca modelul sa fie extrem de cautat de catre pasionatii de automobile si colectionari. A reprezentat capacitatea Lexus de a concura la cel mai inalt nivel in materie de design si inginerie auto, consolidand locul LFA in istoria super masinilor.
Lexus LX este un SUV de lux de dimensiuni mari, care a debutat in 1995. Nascut din ambitia marcii Lexus de a produce cele mai bune masini din lume, LX a intruchipat un echilibru armonios intre lux si capacitatea off-road. Initial, LX a fost introdus sub numele de LX 450, bazat pe cea de-a sasea generatie a modelului Toyota Land Cruiser, iar ulterior au aparut diferite versiuni precum LX 470 in 1998, cu un nou motor V8 si noi dotari de lux.
In 2007, si-a facut aparitia a treia generatie LX 570, cu un motor V8 mai puternic, capacitati off-road avansate si un lux chiar mai rafinat. Seria a beneficiat de actualizari regulate cu tehnologii inovatoare, imbunatatiri ale eficientei combustibilului si sisteme sporite de siguranta. Modelul Lexus LX a fost foarte popular din mai multe motive, in primul rand pentru confortul de clasa superioara, tehnologia inovatoare, fiabilitatea remarcabila si abilitatile surprinzatoare in off-road, factori care l-au transformat intr-o alegere populara in randul soferilor. LX oferea luxul unui sedan premium cu caracterul practic si robustetea unui SUV, o combinatie care a rezonat cu o gama larga de cumparatori. Statutul sau de model emblematic al Lexus - o marca sinonima cu calitatea, fiabilitatea si satisfactia clientilor - a sporit atractivitatea modelului LX.
Care din modelele Lexus prezentate este preferatul tau?
Pasionata de masini, mi-am început cariera ca inginer, ca specialist back-office service si cu atribuții de responsabil garantii. Am avansat în pozitia de Director Executiv al diviziei de închirieri pe termen scurt si lung, pe care am înființat-o si am dezvoltat-o, construind un parc de peste 700 de vehicule.
Echipa BCCH Auto Switzerland oferă clienților consultanța necesară achiziționării unui autovehicul din stocul propriu sau la comandă de oriunde din țările Uniunii Europene.