Când vă pregătiți să achiziționați un automobil BMW, este posibil să întâlniți termenii sDrive și xDrive, fără o explicație imediată a semnificației lor. Această ghidă are scopul de a elucida aceste noțiuni și de a clarifica diferențele dintre ele.
În esență, sDrive este termenul utilizat de BMW pentru a desemna modelele cu tracțiune pe un singur ax. Înainte, gama de automobile BMW era exclusiv cu tracțiune spate, însă în ultimii ani, constructorul a introdus și modele cu tracțiune față.
Un aspect important de reținut este că automobilele sDrive acționează doar două roți, spre deosebire de xDrive, care se referă la vehiculele BMW cu tracțiune integrală.
Singura diferență dintre sDrive și xDrive rezidă în numărul de roți acționate de motor și transmisie. Modelele sDrive sunt cu tracțiune pe un singur ax, fie spate, ca în cazul Z4, fie față, precum Seria 1.
Pe de altă parte, automobilele xDrive beneficiază de tracțiune integrală, ceea ce înseamnă că motorul și transmisia distribuie puterea și cuplul la toate cele patru roți. Modele BMW precum Seria 3 și X5 sunt disponibile cu opțiunea xDrive sau vin echipate standard cu acest sistem.
BMW este renumită pentru crearea de automobile cu caracteristici dinamice excepționale, aspect reflectat și în majoritatea modelelor sDrive. Iată câteva dintre avantajele acestui sistem:
Dezavantajele nu sunt specifice exclusiv sistemului sDrive, ci se aplică oricărui automobil care transmite puterea pe un singur ax:
Deși BMW oferă o varietate de modele care pot fi echipate cu sDrive, iată câteva dintre cele mai reușite:
Design exterior captivant și un șasiu optimizat fac din Seria 2 Coupé automobilul premium compact de referință.
Un design puternic și un nivel impresionant de practicitate fac din BMW X1 o alegere de neratat pentru familiile stilate care doresc un SUV de lux.
Fie că rulați pe litoralul însorit cu acoperișul deschis, fie că abordați o serie de viraje, BMW Z4 oferă o experiență de conducere captivantă.
Impunătoare, luxoasă și eficient rapidă, noua Serie 8 de la BMW este disponibilă în versiunile Coupé, Gran Coupé și Cabriolet.
Deși un sistem cu tracțiune pe un singur ax poate fi mai puțin eficient în condiții de aderență redusă, acesta va fi mai ieftin de achiziționat și, de obicei, mai economic la consum. Pe de altă parte, cei care se confruntă frecvent cu drumuri rurale acoperite cu noroi sau frunze căzute sau doresc să conducă ocazional SUV-ul pe suprafețe acoperite cu iarbă vor aprecia tracțiunea suplimentară oferită de xDrive.
Cu multitudinea de termeni și acronime de marketing din industria auto, poate fi dificil să țineți pasul cu caracteristicile unor mașini. Sperăm că acest ghid a oferit informații utile despre sDrive, precum și despre modul în care se compară cu xDrive.
Pentru mai multe sfaturi practice legate de conducere sau informații generale despre automobilism, vă invităm să vizitați secțiunea noastră de blog sau sa ne contactati.
Deși sDrive și xDrive sunt termeni ușor de înțeles la un nivel de bază, merită să aruncăm o privire mai atentă asupra tehnologiei care stă la baza lor. Aici vom explora modul în care funcționează sDrive și cum a evoluat de-a lungul anilor.
Înainte de introducerea sDrive, majoritatea SUV-urilor monocorp erau echipate cu tracțiune integrală, tracțiune pe patru roți sau tracțiune față. Sistemele de tracțiune pe două roți existente la acel moment erau, în general, concepute pentru aplicații auto din punct de vedere al manevrabilității și durabilității.
Tracțiunea spate se regăsea de obicei doar pe vehiculele cu șasiu separat, cum ar fi camioanele și SUV-urile mari. Înainte de X5 (F15), toate SUV-urile BMW erau echipate standard cu xDrive, sistemul simetric de tracțiune integrală al companiei. Aceste vehicule s-au bucurat de popularitate în rândul consumatorilor generali, dar le lipsea manevrabilitatea și precizia la viraje a sedanurilor și mașinilor sport BMW.
Dezvoltarea sDrive a durat aproximativ opt ani, iar arhitectura internă a luat ca reper principal tracțiunea spate de pe sedanurile BMW, mai degrabă decât xDrive. Cu toate acestea, diferențialul de alunecare a trebuit să fie construit mai robust pentru a permite sistemul de vectorizare a cuplului pe vehicule mai grele.
La baza sDrive stă un mecanism de vectorizare a cuplului și de distribuire a sarcinii care optimizează agilitatea și eficiența. În timp ce xDrive trimite în mod constant putere la toate cele patru roți (cu excepția modelelor M, unde puteți forța tracțiunea spate), sDrive direcționează puterea către un singur ax – fie spate, fie față, în funcție de model.
Sistemul folosește un diferențial de alunecare pentru a distribui cuplul în mod optim între roțile acționate, asigurând o tracțiune maximă în toate condițiile de drum. De asemenea, mecanismul de distribuire a sarcinii ajustează în mod dinamic echilibrul masinii pentru a spori stabilitatea și manevrabilitatea.
Pe viitor, putem aștepta ca sDrive să fie integrat și în alte modele BMW, eventual chiar și în unele mașini sport de înaltă performanță. De asemenea, este de așteptat ca tehnologia să evolueze, incorporând noi inovații precum sisteme de vectorizare a cuplului și mai sofisticate sau mecanisme de distribuire a sarcinii îmbunătățite.
În contextul unei preocupări crescânde pentru eficiență și sustenabilitate în industria auto, sDrive ar putea deveni o opțiune și mai atractivă pentru șoferii care doresc performanțe dinamice, fără a face compromisuri majore la capitolul consum de combustibil.
Echipa BCCH Auto Switzerland oferă clienților consultanța necesară achiziționării unui autovehicul din stocul propriu sau la comandă de oriunde din țările Uniunii Europene.