BMW, producatorul auto german, a confirmat lansarea versiunii complet electrice a modelului BMW Seria 5 de a 7 a generatie in acest an, odata cu incheierea ciclului de sapte ani al acestui model.
Noua masina electrica, denumita BMW i5, va aduce o transformare radicala atat din punct de vedere tehnologic, cat si stilistic. Acesta face parte din tranzitia majora a BMW catre productia de masini electrice, conform raportului de vanzari al companiei pentru anul 2023, publicat saptamana aceasta. In acest raport, BMW si-a propus sa obtina 15% din vanzarile sale din acest an din vehicule electrice.
“Vom continua sa ne concentram in mod clar pe electromobilitate. Urmatorul obiectiv pentru 2023 este ca 15% din vanzarile noastre totale sa provina de la vehicule complet electrice”, a declarat seful de vanzari BMW, Pieter Nota. “Cu lansarea BMW i5 mai tarziu in acest an, facem inca un pas important pe drumul electrificarii gamei noastre de modele.”, a mai declarat acesta
Din primele poze aparute deja pe internet, se pare ca BMW dezvolta noua generatie Seria 5 cu o silueta familiara, ceea ce sugereaza ca BMW i5 din 2023 va avea proportiile traditionale ale masinilor berline.
Pentru fanii vechiului grilaj, exista o veste buna: din pozele aparute, se pare ca BMW nu va adopta grilajul cu o accentuare verticala, care a fost puternic criticat, cel vazut pe modelele din seria 4 sau chiar cel de pe BMW iX. Grilajul noii Serii 5 arata mai mare, dar din fericire acesta nu se va extinde pana jos. Modelul viitor ar trebui sa prezinte manere de usa flush-fitted (dar nu pop-out) pentru un aspect curat si beneficii aerodinamice.
In principal, se pare ca viitorul model al Seriei 5, mai ales in versiunea sedan, nu va suferi modificari semnificative in ceea ce priveste aspectul si dimensiunea actuala. In plus, aceasta masina de lux pentru segmentul executiv va mentine designul caracteristic al gamei BMW, adica grila orizontala cu forme de rinichi, in loc sa adopte grila verticala cu forme de fluture, de dimensiuni uriase, prezenta pe mai multe modele BMW incepand cu Mk2 Seria 4. Se pare ca versiunea electrica a Seriei 5 va impartasi acelasi design clasic al gamei BMW, evitand astfel controversele asociate cu noile modele BMW.
BMW i5 a fost proiectat cu un nou design frontal, care ii confera un aspect tanar si mai dinamic. Farurile au suferit o remodelare si acum prezinta inele luminoase de circulatie diurna unice, cu o forma hexagonala si o nuanta albastra, adaugand un element suplimentar de stil masinii. Grila cu forme de rinichi a fost latita si are o suprafata complet acoperita, fara bare verticale. Simbolul “i” si cadru albastru sunt adaugate la partea frontala a masinii, pentru a indica faptul ca este un model BMW i.
Capota a fost conturata cu linii de creionare mai accentuate si are o forma mai coborata, creand o impresie de viteza si agilitate. Ea se intalneste cu grila cu forme de rinichi care este, de asemenea, acoperita, creand un aspect elegant si uniform. Bara de protectie este robusta, cu extremitati puternice, care contin panouri verticale de aer spre marginea exterioara, care directioneaza aerul care vine cu viteza spre roti, pentru a imbunatati performanta si eficienta aerodinamica a masinii.
Prototipurile BMW testate pe drumurile publice au aratat ca hayonul portbagajului este mai aerodinamic, datorita modului in care se imbina armonios cu parbrizul, asemanator cu un coupe. Spoilerul capotei portbagajului este mai ascutit, sugestiv pentru o adaugare aerodinamica separata. Pozitia joasa si larga a masinii este accentuata de stopurile subtiri si unghiulare. Chiar daca acestea sunt legate printr-o banda subtire de lumina pe prototip, se pare ca designerii BMW nu intentioneaza sa includa acest detaliu pe modelele iX sau i4.
BMW i5 pare sa fie echipat cu pachetul Sport, dupa cum sugereaza pragul din spate de tip difuzor. Partea inferioara a pragului are elemente albastre pe margini, oferind un contrast sportiv si evidentiind sistemul eDrive al masinii. Aceste elemente compenseaza absenta a doua evacuari, care sunt prezente pe modelele conventionale BMW, dar nu sunt necesare pe vehiculele electrice
Potrivit informatiilor furnizate de BMWBlog, se pare ca viitorul model BMW i5 va fi disponibil in variantele eDrive40, xDrive40 si M50. Versiunea eDrive40 va fi echipata cu un motor spate puternic de aproximativ 250 kW (echivalent cu 335 CP), in timp ce varianta xDrive40 va fi dotata cu un motor suplimentar pe fata pentru a oferi o tractiune mai buna si o putere superioara. Cel mai puternic model, BMW i5 M50, va avea aceeasi configuratie, dar cu o putere suplimentara impresionanta, estimata la peste 400 kW (echivalent cu 536 CP). In plus, se presupune ca pachetul de baterii va fi de 80,7 kWh, ceea ce ar oferi o autonomie impresionanta de aproximativ 550 de kilometri conform standardului WLTP.
Desi BMW Group nu a confirmat inca, se presupune ca tensiunea de functionare a modelului electric 5 Series ar fi de aproximativ 400 de volti sau chiar mai putin. In acest caz, se poate anticipa ca incarcarea rapida va fi posibila la puterea de 200 kW. Cu o incarcare rapida la aproximativ 200 kW timp de zece minute, clientii care achizitioneaza Seria 5 ar trebui sa beneficieze de o autonomie de peste 120 km. In ceea ce priveste puterea maxima de curent alternativ (AC) suportata de i5, aceasta ar putea fi de 11 kW, ceea ce ar insemna o incarcare completa a bateriei intr-un interval de timp de aproximativ 8-9 ore.
BMW a anuntat ca va oferi doar variante electrice in Europa la lansarea Seriei 7, de a saptea generatie, subliniind prioritatea acordata mobilitatii electrice. In SUA si China, BMW va oferi atat variante electrice, cat si pe baza de combustie interna la lansare.
Compania va introduce Seria 5 complet electrica in portofoliul sau in 2023, avand deja cel putin un model complet electric in 90% din segmentele sale de piata. BMW a lansat prima data varianta sa electrica, i7, alaturi de ultima generatie a Seriei 7 in aprilie 2022 si se asteapta sa prezinte urmatoarea generatie a Seriei 5 si primul sau model i5 in 2023. Conform unui raport din octombrie 2021, urmatoarea generatie a Seriei 5 ar putea fi “lansata” pana la sfarsitul primaverii din 2023, insa nu este clar daca se refera la lansarea globala sau lansarea in China.
Pasionata de masini, mi-am început cariera ca inginer, ca specialist back-office service si cu atribuții de responsabil garantii. Am avansat în pozitia de Director Executiv al diviziei de închirieri pe termen scurt si lung, pe care am înființat-o si am dezvoltat-o, construind un parc de peste 700 de vehicule.
Echipa BCCH Auto Switzerland oferă clienților consultanța necesară achiziționării unui autovehicul din stocul propriu sau la comandă de oriunde din țările Uniunii Europene.